Follower

ITS ME! =)

Lilypie Kids Birthday tickers

Monday, December 20, 2010

KENAPE MESTI BEZAKAN ?


x sangke bley dpt gamba ni.. huhuhu.. sesuai utk citer nih...
hehe  =D enjoy..


Seorang gembala sedang menggembalakan biri-birinya yang berbulu hitam dan berbulu putih.. dye kemudian didatangi seorang pemuda lalu bertanya..

Pemuda : baguskah ternakan biri-biri kamu... boleh saya tanya beberapa soalan???
Gembala: oh.. boleh.. tanye la
Pemuda : berape jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?
Gembala: yang mana, yang putih atau yang hitam???
Pemuda : yang putih
Gembala: ah.. yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari..
Pemuda : yang hitam?
Gembala: yang hitam pun sama..

Pemuda : berapa banyak rumput mereka makan setiap hari?
Gembala: yang mana?
Pemuda : yang putih..
Gembala: ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari..
Pemuda : yang hitam?
Gembala: yang hitam pun sama..

Pemuda : dan.. berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun??
Gembala: yang mana?
Pemuda : yang putih..
Gembala: hmmm... menurut perkiraan saya, yang putih menghasilkan sekitar enam kilo bulu setiap tahun kalau         mereka dicukur
Pemuda : dan yang hitam??
Gembala: yang hitam pun sama..

Pemuda itu berasa geram terhadap pengembala itu..

Pemuda : kenape kamu membezakan biri-biri putih dengan biri-biri hitam setiap kali kamu nak jawab soalan saya??!! kan jawapannye semue same je??
Gembala: mestilah saya beza-bezakan .. sebab biri-biri yang putih itu adalah milik saya..
Pemuda : oohhh... begitu..


huhu..

1 comment:

ieMa ackLes said...

nsb baek sya xitam xputih..
so sye xla dibezakan..
hikhik