Follower

ITS ME! =)

Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, June 26, 2014

Ini Dia Kesimpulannya

Assalamualaikum,
ku ucapkan.
Kepada sesiapa,
Yang menganggap diriku sebagai teman.
Yang tidak,
Ku tak heran.

Lamanya ku menunggu saat hati ini menjadi sado. 



But sometimes, idiots (bakatachi) doesn't realize this small thing. dumbass. kbai


Kenapa ya, aku rasa aku dah sediakan banyak jawapan. (orang kuat berimaginasi) Bila masa diherdik. Aku terkesima. Ketakutan mula menggangguku. Menguasai segenap perasaanku. Saat yang paling menakutkan. Itu dia, bila dia mula bercakap nonsense. Tidak tahu apa ingin diresponkan. Berkata itu salah, berkata ini pun salah. Apa yang patut? Diam sajalah.

Ini dia pengalaman seorang budak nakal. (Takdelah sangat sebenarnya) Dia sering bermain dengan berkat, restu dan sebagainya. Apa itu memberi kebahagiaan kepadamu? Jika ya, teruskan. Akan ku abaikan semua itu.

Bukan ku tidak mahu pulang,
keadaan tidak menizinkan. Aku harap, alasan aku boleh diguna pakai. Tetapi silap. Aku silap besar.
Terlupa siapa akan dirimu. Terlupa untuk kesekian kalinya. Malang tak berbau katanya. 

Perkataan yang sama diulang-ulang. Sungguh berat mulutku ingin berkata-kata lagi. Kejadian yang tidak diduga. 

Aku ingin mengingatkan dirimu, jangan pernah mencaci orang yang telah tiada. Cacilah aku yang di depan mata. Bukan niatku ingin membenci. Tidak, ibuku menasihati supaya meredhakan perkara itu. Ya, aku sedang belajar untuk redha. Aku mencuba. Kenapa engkau tidak? Nyawa kita tak lama. Bila-bila boleh melayang. Aku sedar tu. Aku sedar. Insha Allah, akan ku ingat itu sentiasa. 

Its time for you to start to look forward. Its ok to look back sometimes. BUT, don't make the past ruined your present self. 

P/S: Doakan aku berjaya dalam PT3, aku gagal sekali tidak bermakna selamanya. Aku percaya itu. Kau. Percayalah. Insha Allah. Jom sama-sama berusaha. Jangan pandang rendah dekat orang yang gagal. Jangan sekali-kali. Mana tahu esok lusa kita pula? 

Aku belajar cara aku, kau pun ikut cara sendiri. Senang. Wassalam.

P/S: Kepada sesiapa rakan kongsi, kalau you ada blog cakap ngan I nanti I letak dekat 'Cingus List'  Adios!

2 comments:

iwhoz.com said...

macam-macam kisah kehidupan ini kan?

ika zulkefli said...

datang balas kunjungan..:)